Värmebölja och hundvakteri

Jordgubbar med grädde. Sweeet! Det är väldigt mycket sommar på nått sätt, även om jag inte riktigt vet varför. Det är lixom aldrig något jag brukat äta förr. Och knappt ens nu heller. Men igår gjorde jag det.


Idag (och även igår) är det så varmt att så fort man går ut känns det som om inälvorna håller på att börja koka. Det är en rätt obehaglig känsla. Jag önskar jag bodde vid en sjö, eller i alla fall vid en utomhusvattenslang så jag kunde spola av mig med jämna mellanrum. Det finns förstås vatten på kyrkogården, men att gå runt i blöta kläder är inte så skönt. Gå runt naken är inte ett alternativ.

 

Igår passade jag Morris lite. Han fick joina oss på ett par promenader. Morris har ju lite av ett horn i sidan till mig. Jag försöker fjäska in mig och bjuda på godis men det funkar inte alla gånger. Som när jag hämtade honom igår. Satan vad han var vrång! Morrade grinigt och tvärnobbade mitt godis. Men sen mjuknade han faktiskt lite. Först gick vi runt Himpa, stannade på vägen och tog ett dopp. Det är lika bra jag berättar vad jag gjorde här så Annsofie kan läsa det. För Morris kommer säkert skvallra ändå, den lille råttan! Han ville inte komma upp ur vattnen så jag fick hugga tag i hans svans och hala in honom när han var klantig nog att simma tillräckligt nära stranden. Ha!

  Men det var en trevlig promenad. Jag vågade mig på att ha båda hundarna lösa och det gick hur fint som helst. Att gå med två hundar är av någon anledning mycket roligare än att gå med än. Jag antar att det är ett tecken från universum att jag borde skaffa en till. Men tyvärr universum, jag är inte redo för det än.

  Kvällsturen gick ner på stan. Vi passerade kaktusparken och imponerades som vanligt över vilket tålamod det måste krävas för att plantera alla dom där små, små vassa växterna.



Ps. Välkommen hem till asheta Sverige Majje! Jag vill spana in brännan, om du fått någon! Och naturligtvis få alla soverinerer du lovade att köpa till mig!=P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0