Fullt ös!

Holy crap vad effektiv jag har varit idag! Inte en enda gång har jag suttit och tänkt ”Gud vad tråkigt jag har. Vad ska jag hitta på?”. Halleluja! Uppe med tuppen för att tvätta. Tvätta precis allt. Soffan kläddes av naken, likaså sängen och gardinerna åkte också ner! Alla handdukar, både i köket och badrummet, Figaros filtar, det som fanns i tvättkorgen. Ja fan jag tror inget utom kläderna vi har på oss är otvättade nu!

  Efter en promenad runt Himpa med Annsofie tog jag tag i fönsterputsande. Lyckades laga persiennen i fönstret vid sängen, som varit trasig rätt länge. Jag kände mig ashändig! Nu vet jag hur Martin Timell känner sig.

  Halv ett kom Annsofie förbi och vi åt balkonglunch. Kycklingsallad till mig och kycklingmacka till Annsofie, och det var gott och trevligt och trångt som fan. Amadeus kunde som vanligt inte behärska sig utan satt på bordet och skrek ”Klappa mig! Klappa miiiig!” och på golvet satt hundarna och tiggde skamlöst.
  Efter lunchandet tog vi ytterligare en promenad bland alla halvankan solbadare. Och sen velade jag fram och tillbaks, fram och tillbaks, över huruvida jag borde gå och träna eller gå på stan. Tillslut vann gymmet och jag kastade mig på cykeln och hojade iväg. Vi har blivit riktigt samspelta, jag och min järnhäst. Förr i tiden hatade jag att cykla. Det var på den tiden då jag hade en mamma som skjutsade mig och en ponny som bar mig. En cykel är långt ifrån lika bra som en ponny, men bättra än bara benen i alla fall.

  Hur som helst. Fick till ett helt schyst rygg/bicepspass. Skippade marklyft även idag för jag är skraj och vill verkligen inte göra mig illa. Tänkte testa chins men blev för överladdad och det sket sig. Men annars gick det kalas!

  Som belöning tillät jag mig själv att dra ner på staden och spendera lite för mycket pengar på en väldigt fin klänning. Rätt onödigt! But I’m worth it! Sen kom Sven ner och vi hittade tillslut två skjortor till honom och efter det tog vi tag i den tunga uppgiften att inhandla sprit! Eller sprit och sprit. Cider och vin. Sen gick vi hem och glömde min cykel och jag blev förbannad för det är så jävla drygt att gå ner till stan bara för att hämta den! Åååhhh! Men det var bara att göra det och Figaro blev glad för han gillar ju att gå på stan, det puckot. Både på ner och hemvägen fick vi stå och vänta på alla damer som sprang vårruset. Som faktiskt borde döpas om till Vårlunken för nått rusande var det inte tal om. I och för sig, dom som faktiskt rusade hade väl passerat för länge sedan.

  Nu har jag klätt på alla möblerna, soffan och sängen alltså. Fönstren har också fått tillbaks sina kläder. Det vankas lite kvällsmat och om det inte är nått fel på skiten, filmen The green zoon. Todelo på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0