Funderingar om studenten.

Ibland minns man såna konstiga saker. Som alldeles nyss när jag råkade se en Guns N’ Rosesbild. Då kom jag ihåg en insändare från en hemskt upprörd tjej som jag läste i KP för ja typ 15-16 år sedan. Hon skrev ungefär såhär ”Alla ni som brukar säga Ajs of bajs om Ace of Base borde sluta med det! Hur skulle det kännas om vi kallade Guns N’ Roses för Gundes trosor?”. Haha!

  Hur som helst. Jag har städat och tränat och duschat och diskat lite och dricker nu kaffe. Tyvärr är kaffet snart slut och då kommer åter vadskajaggöranudilemmat. Jag är skittrött på att ständigt vara rastlös och uttråkad.

 

Stan är full av glada, förväntansfulla studenter som tror att ”Nu, nu börjar livet på riktigt!” och jag tänker skadeglatt att ”Om ni bara viste, era bästa år i livet har precis passerat och ni hade ingen aning. Haha!” Fy vilken tråkig attityd alltså. Men det är ju lite så. Nu börjar allvaret, arbetslösheten, räkningarna, pensionssparandet. Allt som är tråkigt börjar nu. För dom alltså. För mig började det ju för länge, länge sedan. Nu är mitt kaffe slut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0