Hästar, myror, sushi och klösträd.

Åh på morgonpromenaden klappade jag häst! En rufsig och lite trött nordsvensk. Och mina händer luktade sådär gott som bara lite sommarflottig arbetshäs kan göra, jag ville aldrig tvätta dom! Men sen glömde jag bort det och tvättade händerna ändå.=(



Jag har varit med Annsofie på Myrorna och gjort en himla massa fynd. Woho! Jag blev bra sugen på en skitfin kista på rätt höga ben, men den var lås och dom verkade inte ha någon nyckel. Om jag går dit snart igen och den är kvar ska jag nog fråga, just in case.

  Sen gick vi till Kimono och åt sushilunch. Det smakade kalas idag med! Åt där igår också fast med Sven. Eller inte där, vi tog med till strömparken, men sushi åt vi. Och nu ville Sven också äta sushi igen, så vi kanske går dit en gång till i eftermiddag när vi ska ses. Jag funderar faktiskt på att flytta in där, för inte bara är maten otroligt god, dom har jättefina små skålar och tallrikar och det var väldigt svalt att sitta där inne. Dom kanske vill adoptera mig. Skadar ju inte att fråga.



Ute är det för outhärdligt varmt, fast just nu har solen gått i moln någonstans, vart vet jag inte för det finns inte ett enda moln på himlen, det jag ser av den. Jag tänker stanna inne ett tag nu och ta det lugnt. Och med ta det lugnt menar jag nog städa faktiskt. Det kliar lite i fingrarna på mig.

  Ah! Jag glömde nästan! Klösträden är monterat och jag känner mig inte riktigt nöjd faktiskt. Det fick inte plats så som jag tänkt mig och nu ser väggen bakom för naken ut. Och egentligen inte så bekvämt ser det ut att vara, men stabilt i alla fall. Inte verkar katterna så eld och lågor som jag hoppats på heller. Jävla kräk! Men dom kanske skärper till sig när dom vant sig. 



Kommentarer
Postat av: Matilda

sushi tre gånger på två dagar? hade jag gärna gjort om jag fått jag också.. hehe! :-)



sv: våra jordgubbar var inte heller svenska, utan belgiska! har bara köpt svenska jordgubbar iår EN gång (är tokdyrt här, 50 kr asken!) medan vi käkar belgiska och holländska mest hela tiden! goda de också!

2010-06-23 @ 15:37:53
URL: http://www.matildasalmen.com
Postat av: Majje

Jonna. Man kan inte få ALLT här i livet. Vissa ska fan inte ha NÅT ALLS. Så det så. Hehe!

2010-06-23 @ 19:46:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0