Midsommarafton.

Igår var en rakt igenom riktigt bra dag.=) Morgonpromenad med sällskap, lite vila och sen lunch på Färgargården med Majje, Martin och Siriki. Det var kul. Jättekul! Martin hade läst i tidningen att någon som blivit inbjuden på efterfest hade haft ihjäl värdens katt och sen stuckit. Det är ju INTE roligt. Inte roligt alls! Men jag kunde inte sluta garva. Jag får ursäkta mig själv med att jag var trött.

  Jag åt en macka med kräftstjärtar och aioli. Det var asgott! Kaffet smakade också riktigt bra. Nu frågar jag mig själv varför jag inte går dit oftare? Inte blev det särskilt dyrt heller!



Midsommarafton firades hos Malin. Jag försökte vila lite innan för jag var såå trött! Det sket sig! Helt mosig i huvudet tog jag min färskpotatis och raglade iväg bort mot Albrektsvägen, för det är där någonstans Malin bor.

  Anna var där och hade med sig lille Pepsi och Figaro blev handlöst förälskad. Han fick sitta i skamvrån och kämpa med sina oönskade lustar bra länge innan han kunde dämpa sig. Och Malins sambo Emil hämtade sina väderkollegor, Elinarna som var jättetrevliga och lite senare dök Nils (oxå väderkollega) upp och han var också jättetrevlig! Jag lärde mig att på SMHI jobbar det typ 450 pers. Holy crap vad det är många! Och jag lärde mig också att är man över 25 år är man inte längre singel utan ensamstående, och det ska man passa sig för, för då kan man skaffa sig vanor som är svåra att leva med, enligt ena Elinens pappa. Fast det var lite på skoj, men säkert rätt sant ändå.=)

  Mat blev det. Grillat, färskpotatis, potatisgratäng, sill och sallad. Efterätt bestående av after eightcheesecace, hemgjord glass och färska jordgubbar. Satan det var hur gott som helst så jag åt för mycket förstås! Men det var det värt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0