Promenad, dödshjälp och biobesök.

Vi gick och gick i över två och en halv timme. Först till Vrinneviskogen, sen i Vrinneviskogen och sen från Vrinneviskogen. Och först såg vi en sjuk liten mus och jag fick spela hjälpte och förkorta dens lidande genom aktiv dödshjäl. Det var vidrigt men vad gör man inte? Man ska inte lämna djur att lida om man kan undvika det. Sen såg vi en redan död igelkott, sorgligt.

  Morris var vild och lycklig och kastade sig i varje liten vattenpust han hittade. Figaro var mer otacksamt seg och åt mest bara lite gräs här och där. Bara när vi mötte ett par hundar som han förstås försökte antasta, fick han upp lite tempo. Fast han gjorde det på ett artigt sätt, antastandet alltså.


Det blev middag på Texas Long Horn och jag gjorde en lite pisanm upptäckt. Förra gången vi var där blev jag ju så besviken för dom hade missat att ge mig jalapeños på min burgare. Jag var lite arg på mig själv efteråt för att jag inte klagat. Nu är jag MYCKET glad på mig själv för att jag inte gjorde det. Jag hade nämligen beställt fel burgare. Jag hade beställt en Green onion men trodde jag beställt en Green chili. Idag blev det i alla fall rätt och det smakade kalas!

  Sen trillade vi iväg till bion för att se Prince of Persia. Den var inte bra måste jag säga. Efter ungefär halva filmen började jag titta på klockan stup i kvarten och undra om den inte var slut snart. Tur att den inte var så jättelång! Nästa gång vi går på bio får det nog bli en av dom filmerna vi i förväg sagt att vi inte ska se, för dom verkar vara bättre än dom vi faktiskt tittar på. Och någon träning blev det inte av. Jag orkade inte efter allt promenerande. Ingen städning heller. Tar det imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0