Det goda livet.

Aaahhh! Jag har haft en suverän dag! Figaro och jag begav oss ut strax innan fyra. Knallade förbi Fräcka Fröken och köpte lite kaffe, fortsatte genom industrisamhället och slog oss ner på ”gångbron” bakom strykjärnet. Där satt vi och gottade oss i solen. Eller jag gottade mig, Figaro verkade väl mest vara lite lätt uttråkad.

  Efter ett tag kom Majje förbi. Fast inte av en slump, man går inte förbi Strykjärnets baksida av en slump lixom. Vi strosade upp till djuraffären och blev vansinnigt entusiastiskt mottagna, as always. Figaro blev bjuden på womkex. ”Mmmm, smakar mumma!” sa han. Uäck, luktar skit, tänkte jag. ”Det där kan du använda och träna med!” sa killen bakom kassan och nickade, hårlockarna fladdrade i draget från den öppna dörren. ”Don’t think so.” sa jag till Majje när vi gått vidare. Bitarna var stora som en halv frukostportion för Figgz.

  Vi svor lite, det är lite vår grej, att svära över saker. Både min, Majjes och Figaros. Och vi såg krokusar, tror jag bestämt dom heter och en cavalier som hette Sofie, eller nått sådant. Vad Figaro såg och inte såg är det svårt att ha en uppfattning om. Han lägger märke till såna märkliga saker.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0