En resumé av dagen.

Jag har här nedan satt ihop en liten fotodokumentation av dagen. Av själva ljus och spapartyt tog jag inga bilder eftersom det lixom inte var så mycket att ta bilder på.

  Vi anlände i alla fall till värdinnans hem en aning försent. Vi kom mitt i fotbadet. Alla satt med fötterna i plastpåsar med vatten. Majje hade strumpbyxor på sig så hon kunde inte delta. Jag ljög och sa att jag med hade det. Vad fånigt lixom! Ljuga om en sån sak! Det är väl bara och säga ”Tack men jag badar inte fötterna offentligt, det är en fråga om principer.” Fast det vore förstås också en lögn.

  Vi fick i alla fall pytte pytte pyyyyyyyyyyyyttesmå klickar av boddybutter och lotions och handkrämer att smörja in oss med. En del luktade gott, en del luktade för mycket och en del luktade inte alls. Gemensamt för alla var i alla fall att dom var svindyra! Samma sak gällde ljusen.

  Vi fick kataloger att bläddra i och papper att skriva beställningar på. Jag skrev ingenting. Det gjorde inte Majje heller. Men i katalogen bläddrade vi och viskade till varandra ”Den där kostar 50 spänn på Ö&B”.

  Det fanns en massa doftprover också. Där satt vi rätt länge och sniffade. Stämningen lättade lite när en av de andra gästerna efter en förstulen blick över axeln på hompartyförsäljaren erkände ”Jag köper billiga ljus på IKEA”. Vi alla andades ut.

  Samtalet övergick till att handla om barn och diskon. ”Vi fick skicka hem en unge som var full och två som tjuvrökt.” berättade en mamma. ”Hur gamla är dom här barnen?” frågade jag och blev lite imponerad av att jag kunde ställa en för sammanhangen fullt vettig fråga. ”Sju.” sa mamman. ”VA?!” flämtade jag och satte vintageläderdoftprovet på tvären i näsan. ”Nej förlåt! Jag menar dom går i sjuan!” rättade sig mamman. Barn är inte min starka sida men jag kände viss lättnad över detta. Att sjuåringar inte börjat dricka alkohol alltså. För övrigt vill jag meddela att doften vintageläder luktar skit! Köp inte det!



Väl hemma gick Figgz och jag en promenad. Sen hade vi söndagsmys. Figaro myste med ett grisöra som han egentligen ville spara, nerbäddat i sängen. Eftersom han inte fick det så åt han tillslut upp det. Jag myste med min bok, smågodis och Shrek. Jo det är sant. Jag såg Shrek idag igen. Jag kan aldrig få nog!



Ps. Blev lite besviken på hur boken slutade. Har visserligen läst den förut, men hade glömt bort slutet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0