...

Aaahhh!! Hemkommen efter en lång och alldeles underbar promenad! Vi har sett fantastiska ting! Som tur är tog jag kort på dom, så jag vet att det inte är inbillning!





När Figaro var valp lärde han känna två whippetar som hette Felix och Frasse. Dom hade väldigt roligt tillsammans tills Figaro blev vuxen och skändade en ut av dom genom att pissa på dennes bakben. Efter det blev stämningen lite mindre lekfull.

  Hur som helst, Felix och Frasses matte och husse heter Carina och Johannes. Dom bodde här mitt emot. För några år sedan öppnade dom en liten restaurang, Kvarterskrogen Asken och straxt efter det flyttade dom. För att ha närmare till jobbet tror jag. Och kanske för att dom hade en galen granne som tyckte att hundarna gick så ljudligt i trapphuset, eller om det var på golvet. Nåja

  Vi brukade gå förbi restaurangen, trycka näsorna mot fönstret och tycka det såg hemtrevligt och mysigt ut. Men en dag såg vi till vår stora förfäran att en indisk restaurang tagit Askens plats! Vår förfäran bottnade delvis i den skräckupplevelse vi hade på en Indisk restaurang i Stockholm förra sommaren. I alla fall så tänkte man att restaurangbranschen är hård. Kanske fick dom slå igen. Synd, mycket synd!

  Men idag när Figaro och jag var ute och spatserade gick vi en runda inne på Knäppingen. Åh det var ljuvligt! Marken var rensopad, solen sken, vinden blåste lite lagom mellan husen, påskrisen vajade och de färggranna stolarna lyste i solen! Vad såg jag där tror ni? Jo just det! Den nya Kvarterskrogen Asken! Lite större, lite elegantare kanske, men fortfarande hemtrevlig! Jag såg Carina glida runt bland borden och Johannes satt där och vinkade glatt åt mig.

  Egentligen känner jag ju inte dom, vi har bara snackat skit i parken på hundpromenaden, men jag blev hemskt glad för deras skull! Nästa gång vi verkligen ska lyxa till det ska vi gå dit och äta har jag bestämt!=)


Kommentarer
Postat av: Majje

Haha! Asken kanske ska få sig en skopa skit iaf, såg på nyheterna att de byggt utan bygglov eller vad det var, så de skulle ev. få riva halva plejset nu om det inte gick igenom.

Ganska osmart. Men trist. Mysigt å fint ju! Let it beeeeeee säger jag! röstar



Åhå, snart kan vi gå ut i markerna o plocka blommor då! Eller... Inte. Vi kommer nog dränkas av de aningen större vårfloderna kanske. :S

2010-03-23 @ 18:38:01
Postat av: Majje

Jag hann för övrigt inte ens kissa i reklampausen! Hmpf.

2010-03-23 @ 18:38:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0