Hönsslakt och upprörda känslor.

Det ser ut som om någon har slaktat en höna på vårt golv. Det är det naturligtvis inte. Alla fjädrar kommer från soffkuddarna vars överdrag just nu ligger i tvätten. Jag ska snart sätta igång en storstädning. Funderar på att tvätta fönster också, fast dom är faktiskt inte så skitiga som dom var förra våren. Så kanske är smart att vänta tills det blivit torrare ute.

  Jag och Figaro är rätt nyss hemkomna efter en drygt en och en halv timmes promenad ihop med Annsofie och Morris. Jag återberättade filmen vi såg igår för Annsofie. Vi såg Skriet från vildmarken och det var vansinnigt dramatiskt. Dom var väldigt duktiga på att förmänskliga hundarna. Det hela var väldigt komiskt faktiskt.

 

Igår när vi var ute mötte vi en rottweilertik. Hon var hemskt vänlig och lugn men Figaro blev ändå skiträdd. Jag fattar noll. Det har lixom inte hänt just någonting på flera år som har gett honom anledning att vara rädd för andra hundar. Och den här damen var så stillsam och tyst fast han skrek och skrek i högan sky.

  Jag tycker inte jag uppmuntrar hans rädsla. Jag stod och pratade med hundens husse och slängde ett par godisar omkring mig, som Figaro åt upp och låtsades inte om att han var så upprörd. Det hade ingen verkan. När vi gick åt skilda håll följde han efter tiken och fortsatte skälla ett tag tills jag ropade in honom.

  Idag mötte vi glada Lukas som är en liten cocker spaniel och Figaro blev väldigt upprörd även här. Inte fullt så illa som igår men klart märkbart. Han gick knappt ens fram till Lukas trots att han morsat på honom förr utan problem och Lukas är ju vänligheten själv!

  Senare på promenaden mötte vi en schäfertik som Figaro passerade helt lugnt (under beröm och godismatning) en bra bit efter att hunden försvunnit utom synhåll började han gapa igen. Skällde och skällde med sin upprörda stämma och blängde åt det håll hunden försvunnit. Jag låtsades inte om honom utan gick vidare. Det är så jävla konstigt! Gamle krake. Snart fyller han sex år och han börjar bli lite grå om nosen. Åren har gått i ett vansinnigt tempo!

  Nåja. dags att ta tag i städandet!




Kommentarer
Postat av: Majje

Identitetskris??

2010-03-18 @ 20:01:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0