Lördagens förehavanden.

Lördagen var mycket trevlig. Efter morgonpromenaden blev det ytterligare en relativt lång promenad ihop med Annsofie och hennes gäng (alltså Siggan och Morris). Sven och jag hade redan tidigare i veckan bestämt oss för att göra ett besök på Texas Longhorn och eftersom Annsofie inte hade något för sig bjöd jag med henne.

  Men först blev det en sväng på staden. På vägen ner blev vi kallade för hora av ett fyllo. Charmigt. Jag tror det var för att vi inte tackade bilisten som släppte över oss på övergångsstället. I alla fall muttrade han en massa om att det inte skadade att tacka.

  Vi gick till biblioteket. Jag har börjat läsa böcker från när jag var ung och oförstörd och behövde låna två stycken ur en trilogi. Jag trodde jag skulle behöva skicka efter dom eftersom dom inte fanns inne, men det visade sig att dom stod i källaren. Då kände jag mig mycket gammal.

  Sen fikade vi på Åbys konditori där servicen var under all kritik! Det var även inredningen och mackorna. Både Annsofie och jag beställde köttbullsmackor och fick väl ungefär två köttbullar vardera. Snålt! Men det var faktiskt gott ändå. Min budapestbakelse, eller vad den hette, var himmelsk!




Halv sex ungefär kom Annsofie hem till oss för att ta ett glas vin innan maten. Det var mycket trevligt. Amadeus konverserade artigt men blev efter ett tag lite vulgär och försökte ta Annsofie på tuttarna. Han hade väl andats in för mycket vinångor.

  På Longhorn hade vi en jävla tur och fick det sista lediga bordet! Maten smakade alldeles utmärkt och vår servitris var mycket serviceminded. Hon kanske borde hålla en snabbkurs på Åbys konditori.

  Vi blev vansinnigt mätta och belåtna. Strax efter åtta begav vi oss hemåt och då fick jag en hjärnblödning och krävde att få köpa lite godis. ”Lite” godis urartade till närmare ett kilo. Och jodå, vi (mest jag är jag rädd) lyckades trycka i oss alltihop. Efter att ha sett Anna vinna melodifestivalen avrundade vi kvällen med en liten promenad. Då var halva godisskålen kvar och vi ojade och åade oss om hur mätta vi var. Men väl hemma igen och efter lite vilande på maten var jag redo för resten. Ja vad säger man. Det var gott helt enkelt.



Idag har det blivit träning av, rygg och biceps. Det gick kalasbra! Tyvärr tog jag formbilder när jag kom hem och blev bitter och sur för jag tyckte inte det syntes någon skillnad alls!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0