Mmmm! Våfflaaaa!

Ända sedan i fredags har jag tänkt att vi skulle äta våfflor, men det har inte blivit av. Fören idag! Efter turen runt Sörsjön behövde jag fylla på med lite onyttig energi. Så jag rörde ihop lite våffelsmet och så lyxade vi till det med grädde, glass och blåbärssylt (egen hemlagad såklart). Det var sweeet! Våfflorna blev superfrasiga och fina! Mycket bättre än med färdigmix, som vi skamligt nog använt oss av förut. Never again säger jag!

  Jag hade hoppats att allt socker skulle speeda upp mig ett tag jag skulle orka kamma katterna och dammsuga. Men icke! Istället hamnade jag och Figaro på sofflocket och där låg vi och trynade till strax efter sex. Då masade vi oss iväg till affären och tillbaks. Jag förelog visserligen Figgz att vi skulle gå lite längre men han tyckte det var onödigt. Det regnade ju. Istället hamnade vi i soffan igen, åt Sven svingoda kalops och såg på The Mentalist.

 

Dagen har varit mycket bra måste jag säga! Nu ska vi ta en liten, liten kvällstur och sen hoppa i säng och läsa lite. God natt på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0