Nu är det bättre.

 

Så. I’m done! Nu har jag en betydligt trevligare attityd! En renare attityd. Tycker jag själv i alla fall. Det beror på att jag iordningställt lägenheten i ett skick som känns tillfredsställande.

  Här under tänker jag demonstrera vad jag anser vara en stökig respektive städad lägenhet. Vi börjar med en skitig lägenhet:


Och sen en städad lägenhet:


Somliga tycker jag är pedantisk. Själv skulle jag vilja kalla det ordningsam och renlig. Andra kanske gillar att ha prylar högt som lågt, gamla skitiga tallrikar på diskbänkarna/vardagsrumsbordet, kläder på möblerna, dammråttor i hörnen, matrester i diskhon osv osv. Personligen tycker jag det är irriterande, snuskigt och vidrigt! Oordning och orenlighet i hemmet är fan i mig lika illa som dålig hygien.

Nu: dags för ännu en promenad!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0