Nu är våren tydligen här.

Vilket kanonpass jag fick till på gymmet idag! Wuhuuu! Bröst och triceps. Gjorde finfina ökningar i bänkpress efter att ha skärpt till tekniken lite. Vilken skillnad! Kanske gick det lite extra bra eftersom jag var förbannad. Gymmet såg ut som skit! Vikter och hantlar låg huller om buller! Sånt avskyr jag!

 

Igår försökte jag ju få liv i min mp3spelare. Satte den på laddning i de fyra timmar den skulle ladda och försökte sen starta den. Det gick inte alls. Efter ytteligare några försök ringde jag kundtjänst som skrek i mitt öra ”DU ÄR NUMMER TVÅ I KÖN. VI TAR EMOT DITT SAMTAL SÅ SNART VI KAN!” Sen spelade dom musik för mig, musik som började med ett högt och utdraget pipande. När jag väntat på min tur i ungefär tio minuter ser jag plötsligt att mp3:spelaren börjat lysa. Så jag la på.

  Idag tog jag med den på en promenad för att testa den. Det började mycket dåligt med att den lilla sprint som sitter i klämman som man så praktiskt ska kunna fästa i sitt bälte eller byxlinning nästan for iväg. Jag började känna mig lite smått less på Netonnet. Jag förstod plötsligt deras reklam om att deras lagershoppar är lite svårare att hitta. Troligtvis är det så för att förbannade kunder ska ha svårare att få tag på dom. Nu har jag i alla fall fått tillbaks sprinten och lagt över lite musik. Senare ska jag prova den igen så får vi se då.

 

Imorgon ska Sven åka till sina föräldrar i Borlänge. Det kom väldigt hastigt på. Dom ska bland annat skotta rent taket från snö. Det kan ju vara klokt. Jag erkänner att jag var väldigt snabb med att poängtera hur lägligt det vore om han åkte i helgen så vi slapp krångla med hundvakt. Inte för att jag vill bli av med honom (även om det ska bli skönt att få ha lägenheten för mig själv en lite längre stund) utan för att lingonsylten nästan är slut. Svens föräldrar gör egen sylt och den är svingod!

På radion sa dom att våren kommit till Sverige. Våren är här när det är plusgrader i sju dagar i sträck. Det hade hänt i Malmö. Helsingborg och Falsterbo. Nu är det Norrköpings tur tycker jag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0