Prisa gud! Skatteåterbäringen!

 

Jag var precis inne på Skatteverket och kollade hur mycket pengar jag får tillbaks. Jag har ju bett om att få betala 1000:- i frivillig skatt varje månad så jag hade stora förhoppningar. Kan säga att jag är liiiiite besviken. Hade ju räknat med 12000:- tillbaks men icke! Det betyder att om jag inte betalat frivillig skatt hade jag alltså fått restskatt. Not very nice. Men det blev en rätt bra slant ändå förstås.

 

Annars så har Figaro och jag varit på ”jobbintervju” idag. När vi var ute och spatserade i lördags hittade vi en liten annons där en tjej behövde ha hundvakt till sin jack russelltik. Det tyckte jag lät intressant. Figaro var väldigt skeptisk först. Var jag verkligen helt 100% säker på att det här var en god idé? "Jag vill inte ha nån jävla best hemma hos oss igen!” sa han med eftertryck! Med igen antar jag att han syftade på veckan Nagga befann sig hemma hos oss.

  Hur som helst, hunden ifråga, som hette Kenzo (med reservation för felstavning), var helt obestialisk. Till och med enligt Figaros mått mätt. Han betedde sig faktiskt som en riktig gentleman. Inget skrikande och gråtande, inte ens några perversiteter. Jag blev väldigt imponerad över hans belevade sätt.

  Kenzos matte var också mycket trevlig och ställde sig inte alls ovillig till att ibland bytas om så det är hon som är hundvakt. Men vi får väl se, sådant kan ju ändras. Efter att ha haft Figaro på besök och han visat sig från sin värsta sida kanske hon inte vill veta av honom mer.=P


 


Kommentarer
Postat av: Matilda

vilken sötnos!



tack ska du ha! och jag håller helt med dig angående téet! luktar bra mycket mer än det smakar.. :-)

2010-03-23 @ 11:05:16
URL: http://www.matildasalmen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0