Sudden is one crazy son of a bitch.

Igår var på det hela taget en kass dag. Ribban sattes lixom på en gång med att jag var skitseg på morgonen. Inte ens strålande sol lyckads får fart på kroppen.

  På väg förbi tennisplanen mötte vi Bobbo och Sudden. Velade en stund om det var värt att försöka passera, men att gå tillbaks hade inneburit en rejäl omväg eftersom det var långt till någon av nedfarterna till strömmen. Så vi gick vidare.

  Figaro och jag kan inte gå i snön för han bottnar helt enkelt inte. Sudden och Bobbo kan gå i snön för dom är stora. Men inte kunde dom där puckade tanterna visa lite hänsyn och gå åt sidan så vi inte behövde passera på mindre än en meters avstånd. Sudden fick som vanligt världens psykbryt, vrålade som besatt och kastade sig i kopplet. Nu snackar vi inte om lite uppspelt gapande och studsande alltså. Utan mer jag-ska-slita-dig-i-stycken-vrål. Jag vet inte vad Figaro gjort för att reta upp honom så till den milda grad. Hälsat på varandra har dom aldrig gjort. Kanske är det hans kaxiga gångstil. När Sudden går med husse är det aldrig några problem.

  Hur som helst. Figaro blev hysterisk och vrålade han med. Tanten skrek sitt vanliga ”Lägg av!” som Sudden totalt nonchalerade. Jag hivade upp Figgz under armen för att få honom utom räckhåll eftersom Sudden slitit åt sig hela kopplet och matte höll längst ut i handtaget.

  Jag tycker inte man ska mesa med sin hund och bära runt på den vid hundmöten eftersom det snarare skapar stress och osäkerhet än trygghet. Måste jag passera dom igen kommer jag definitivt bära Figaro. Jag tänker inte chansa på att den där gamla tanten kan hålla Sudden eller att han inte är fullt så förbannad som han ser ut och låter.

  Figaro verkade inte ta särskilt illa vid sig i alla fall och när vi mötte nästa hund var han som vanligt, alltså pep och ville hälsa.

 

Sen var det dags för trängning och det gick åt helvete! Eller egentligen gick axlar bra men det vägde tyvärr inte upp av att ben gick så jävla dåligt! Sämsta passet någonsin! Stor besvikelse.=(

 

Men rakt igenom kass var trots allt inte dagen. Jag fick min MP3spelare. Den ska jag sätta mig och leka med nu. Hade turen att hitta ett fint erbjudande på proteinpulver också och det måste vara snabbaste leveransen nånsin! Beställde igår och idag kan jag hämta det. Woho!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0