Sun is shining. The weather is sweet!

Ja idag är solen tillbaks efter två dagars frånvaro. Det var verkligen på tiden! Det finns några faktorer som i mycket stor grad påverkar mitt humör. Det är vädret, hur välstädad lägenheten är, hur väl Figaro uppför sig och i vilken utsträckning jag måste vänta. Några exempel på väntan som gör mig irriterad: Någon ska ringa vid en viss tid och gör inte det. Maten är klar och Sven kan inte gå från datorn på en gång. Jag har ropat på Figaro och han kommer inte inom en rimlig tid.

  Men idag ser det ut att kunna bli en riktigt bra dag! Jag städade igår, Figaro har uppfört sig mycket fint sista dagarna, vädret är som sagt fint, jag väntar inte på något tidsbokat samtal. Möjliga irritationsmoment som kvar står är alltså Sven. Honom kan man aldrig veta med! Som tur är har Sven också en stor förmåga att göra mig på gott humör. Som i morse. Jag höll på att bli irriterad eftersom han satt och slöade istället för att fixa sina frukostmackor. Ju längre tid han tar på sig desto senare blir frukosten, eftersom vi inte kan komma igång med vår morgonunderhållning fören han är klar. Dagens underhållning bestod av två avsnitt How I met your mother.

  Hur som helst. Jag röt åt Sven att sätta fart och han kom ut i köket och sa med dov röst ”Jag hör att ditt hat är oändligt …” Jag som är lättroad tyckte det var kul och förlät honom för hans söleri.

 

Nu har mitt hår nästan torkat, det går i ett rasande tempo eftersom jag bara har ungefär fem hårstrån på huvudet. Nu blir det promenad med the Figgz. Jag tänkte att han skulle få bestämma vart vi ska gå, så antagligen kommer vi gå ner på stan. Han gillar ju det, framför allt på helgerna för då har ju folk ränt runt på natten och i fyllan och villan tappat kebaber och  pizabitar överallt. Själv tycker jag det är lite irriterande. Jag tycker inte han ska äta sån där skit så det blir gärna lite viljornas kamp under dom här promenaderna. Även om Figros vilja att äta upp rester är betydligt hetare än min vilja att stoppa honom så vinner alltid jag eftersom jag är starkare än han. Det är härligt att ha någon att bestämma över.:0P




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0