Trerätters och ett märgben.

Efter gårdagens megapromenad kurrad det rejält i magen. Vi traskade till Hemköp och handlade på oss grejer till en trevlig trerättersmiddag. Inget superfancy, men lite vardagslyxigt. Vi gjorde, nej jag gjorde, vitlöksbröd till förrätt. Sen blev det potatisgratäng med vitlök och färsk timjan, entrecote och rödvinssås till huvudrätt. Efterrätten bestod av lite småplock, en ädelost, luftorkad chorizo, jordgubbar och oliver. Det smakade inte alls dumt! Vi såg en film oxå. Funny people. Jag tyckte den var jätte, jätte, jättebra! Sven tyckte den var bara bra.



Figaro fick också lite lyxmat igår. Först gick vi till djuraffären för att köpa lite lördagsgodis. Sweet sa Figaro och ville ha ett asstort rökt ben. Det blev det inget med. Det blev två små påsar med snask som vi kan ha vid träning.

  När vi var och handlade till middagen kom Sven smygande med ett fånigt och hemlighetsfullt flin. Han hade hittat frysta märgben. För väldigt länge sedan bjöd Annsofie Figaro på ett märgben och det var förstås hemskt populärt! Ända sen dess har Sven tjatat om att han måste få fler såna. Själv har jag varit lite restriktiv. Nån vecka efter märgbenskalaset blev Figaro nämligen vansinnigt dålig i magen! Inte så troligt egentligen att det berodde på det, butt one can never know!

  Hur som helst. Sven tjatade och tjatade och tillslut gick jag med på det. ”Men en sak ska du ha klart för dig!” sa jag ”Blir han dålig i magen är det du som tar hand om det!”. Men han verkar ha klarat sig utmärkt.

  Vanligtvis när Figgz får något gott så blir han mycket besvärad och vankar runt överallt och försöker gömma godsaken. Får han inte gömma den, vilket han definitivt INTE får om det är ett grisöra eller nått annat flottigt han fått, så blir han förtvivlad och sitter och gnäller tills han resignerar och börjar äta. Men igår var han mycket beslutsam, så fort han fått benet, som fortfarande var fruset, bänkade han sig på handdukarna jag lagt ut åt honom och började mycket metodiskt äta sig igenom det.

  Jag blev rätt förvånad för han brydde sig inte ens om att hota Gimli, som låg alldeles bredvid, med en ond bråd död om han så mycket som tittade åt benets håll. Vilket han annars alltid brukar göra.


Idag är det fina vädret borta. Regn, regn och grå moln.>:( Det var tur att vi var ute så mycket i solen igår! Eventuellt skulle Jenny skjutsa ut oss tre, sig själv, Figaro och mig till skogen idag. Men det känns inte så kul när det är såhär blött och jävligt!

  Well. Nu blir det städning i alla fall. Det lättar alltid upp stämningen lite.


Kommentarer
Postat av: Amanda

Ja det är en jack russel jag har :) En livlig en ;)

2010-03-21 @ 13:25:37
URL: http://amandasjobloms.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0