Väskinköp och träningsrapport.

Idag har jag lallat runt en sväng på stan med Majje. Hittade en schyst väska som jag slog till på. Lite vintageaktig tror jag. Jag är inte så haj på sånt där så det kan lika gärna vara något annat.

  Sen gick Sven och jag till Hyresgästföreningen och inhandlade två biobiljetter. Så imorgon blir det Alice i underlandet. Inte i 3D. Jag vet inte riktigt, jag är väl en trist, bakåtsträvande kommunist eller nått, för jag vill inte se i 3D, jag fattar inte poängen med Blueray och jag vill inte ha nån Ipod. Facebook förstår jag mig verkligen inte på, Skrype låter som en manlig strippa och jag blir nervös av tanken på SMSbiljetter.

  Jag skickade föresten tillbaks MP3spelaren jag köpte. Den var konstig och kass och för pillig. Jag behåller min klumpiga och rätt kassa telefon ett tag till.

 

Träningen har legat lite på is den här veckan. Bara ett styrketräningspass har det blivit. Ben och axlar och ben gick bara marginellt bättre än förra gången. Axlar gick helt okej däremot.

  Vi blev båda rätt irriterade eftersom folk hela tiden var i vägen eller tog vikterna vi behövde. Jag höll på att smälla av när jag såg att mina 14kiloshantlar var upptagna av nån idiot som satt och gjorde hantelcurl. Absolut inget fel med hantelcurl, men om man bara ska utföra en tredjedel av rörelsen kan man väl för fan helt skita i den! Eller ta hantlar lätta nog att utföra hela rörelsen med. Jag ska illustrera med en bild så ni förstår.



Hur som helst så har jag joggat i drygt 50 minuter idag. Det var halt och jävligt och två gånger trampade jag igenom is och blev blöt om fötterna. Men det gjorde inget för det var så skönt att det inte kändes tungt med själva springandet. Jag fattar inte varför men jag inbillar mig alltid att det ska vara jobbigt och obekvämt trots att det är evigheter sedan det var det.

 

Nåja. Nu ska jag hälla i mig en proteindrink med lite phsylliumfrön och lägga mig och läsa. God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0