Äventyrsbadande.

Alltså, Majje och jag åkte till Centralbadet. Vi var ärliga i kassan och sa som det var, att vi inte varit där på tusen år och inte hade en aning om vad som förväntades av oss. Som tur var så var det just ingenting. Inget nakenbadande eller kissande i bassängerna bara.

  Först hade vi tänkt sola också. Men dom hade bara supersolarium och det lät på kassörskan som att risken fanns att drabbas av svår malink melanom bara efter ett par minuter i deras solarium. När Majje sa att hon aldrig solat för såg kassörskan svårt chockad ut.

  I oklädningsrummen fanns det för många speglar. Jag är ännu inte i det stadiet att jag känner mig bekväm med att se mig själv i bikini. Men speglar är ju ungefär som roadkills, man vill inte titta, men kan ändå inte låta bli! Det var en skrämmande upplevelse.

  Dom har byggt ett äventyrsbad på Centralbaden. Vi äventyrade runt och klättrade på väggar och satt på såna där ventiler i golvet som plötsligt börjar spruta vatten. Det tror jag egentligen inte är meningen, men det var nästan det roligaste av allt.

  Så åkte vi vatten rutschkana också såklart. Det var premiär för Majje. Jag visade henne hur man skulle göra, upp med bikinitrosorna i häcken så man sitter direkt på röven. Då går det fort som satan! Men det var svårt för Majje för hon hade badshorts på sig. Dom gick lixom inte att dra upp så långt som man behöver.

  Majje åkte först och det visade sig inte vara så jättesmart för dom där badshortsen ville inte riktigt glida som dom skulle. När jag kom forsande satt Majje fast i banan. ”Se upp i backen!” vrålade jag. Majje kastade ett skräckslaget öga över axeln och paddlade som besatt med händerna för att komma undan! Som tur dämpades kollisionen av vattnet och ingen blev allvarligt skadad.

  Vi avslutade med lite bastande innan vi skrubbade oss rena från klor och rullade hemåt. Det hela gick på två timmar nästan prick. Jag gör gärna om det!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0