Besynneliga sångtexter.

På väg hem från staden började Sven och jag diskutera låten Sjumilakliv. Ingen av oss kan texten rakt av men en del meningar har ju, tyvärr fastnat. ”Men jag fattar inte!” sa jag. ”Han sjunger Jag kant a ett långt hårt straff, för alla stunder vi haft. Varför vill han då inte komma hem till henne?” ”Och varför skulle han bli straffad?” Funderade Sven. ”Kanske om hon är minderårig?” ”Jo kanske det.” sa jag.

  Jag fortsatte vidare med Figaro och grubblade vidare och plötsligt stod det ju helt klart för mig! han kommer naturligtvis inte hem och han ska straffas för att hon anmält honom för våldtäckt! Men varför ska kan fly om han är beredd att ta sitt straff?

  Jag sms:ade min teori till Sven som föreslog att sången kanske var skriven av Josef Fritzel. Kanske rakade man håret på internerna i det fängelse han kommer/sitter i och att slåss vore nog en bra grej att kunna i hans situation.

  Hmm, tänkte jag. Det kan mycket väl vara så. Och det där med fyren som han ska släcka skulle kunna vara en avledande manöver för att få fokus bort från hans huvudbrott. Incest och våldtäckt och frihetsberövande och människorov osv osv.

  Nu kvarstår ju bara frågan VARFÖR Matin Stenmark väljer att framföra en sådan sång?? Är det inte lite i grövsta laget?

Skämt och sido. Nu har jag läst hela låttexten och jag måste säga att det är nog det värsta jag hört i hela mitt liv! Vilken sanslös smörja! Vem är det egentligen som har skrivit låten?? Är det Matin själv? Stackars människa säger jag bara! Nu ska jag städa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0