En bra idé.

Dagens lunch bestod av lax, sparris och sallad. Sweet. Sparris är min nya favorit, den är så god att jag vill ha något att döpa efter den! Funderar på att döpa om Gimpa.

  Medan jag höll på att skala den, för skalas måste den ju, sa jag till Sven ”Jag ska skriva en bok om sparris, den ska heta Gröna Vita sparrisen, som Röda vita rosen.” ”Bra idé.” sa Sven. ”Den kan handla om hur den vita sparrisen drivs ner under jorden av den gröna och därifrån fortsätter sin kamp.”

  Jag blev jätteinspirerad och föreställde mig en serie med militärsparrisar, typ Kapten Grönsparris, Löjtnant Vitsparris. Det skulle bli hur bra som helst! Om det är lugnt på jobbet imorgon kanske jag försöker mig på och rita den. Men nu tänkte vi se film.




Kommentarer
Postat av: Marie - Utmaningen!

sparris är KÄRLEK!!:D

vad jobbar du med:)

2010-05-13 @ 20:18:11
URL: http://rockspots.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0