En sån där söndag.

Tjejkvällen igår var trevlig. Det sågs kortfilm, sjöngs singstar, åts tacos, dracks alkoholhaltigt och alkoholfritt och åts massa snask. Fast jag måste säga att sånt där festande i stora grupper inte riktigt är min kopp med te. Jag få en sån konstig känsla lixom, längtar lite därifrån alltid, fast det kanske är trevligt ändå på sitt sätt.

  Så jag såg fram emot idag. För idag har det blivit långpromenerande i Vrinnevi med Malin och Story. Vi skulle varit fler men dom dök inte upp. Det gjorde inte så mycket egentligen, även om det var synd att gå miste om ett bra träningstillfälle.

  Det är mer min grej, att hänga med Figaro bushen typ. Gärna med sällskap, för det blir inte Sällskapet och jag på samma sätt som med människor. Det blir Sällkapet och Vi, Figaro och jag.

  Hur som helst. Det blev två och en halv timmes promenad och hemma igen gjorde jag äggröra och bacon för det var Sven sugen på och jag är ju så otroligt snäll att jag borde få diplom. Fast det blev inte mer än okej gott. Jag är lite trött på bacon och äggröra.

 

Sen ringde farsan och sa ”Jag kan bara prata i två minuter. Vad gör du?” och jag svarade ”Jag ser på The Mentalist och dricker kaffe.” för det var vad jag gjorde. ”Amerikans skit!” sa farsan. ”Gillar du Amerika?” ”Nej, men jag gillar the Mentalist.” sa jag för det gör jag. ”Okej. Hälsa Sven!” och sen la vi på och Sven som blivit hälsad till och jag såg färdigt på avsnittet vi tittat på och efter det blev det städning.

  Om man tömmer kattlådan, som jag gjorde idag, är det vettigt att skura badrummet ordentligt också. Så så fick det bli och nu luktar det rent i hela lägenheten! Istället för att lukta ammoniak, som det gör annars precis när man tömt kattlådan.

 

Men nu är det dags att gå ut. Ingen har svart på mina promenadsms, så jag får nog gå själv. Eller inte själv för Figaro ska ju förstås med. Sven gick förbi och sa ”Vad gör du?” förut. ”Jag försöker få tag på någon att promenera med.” svarade ja. ”Va? Är det min tur att promenera med dig?” sa Sven som hört fel och såg förskräckt och ungefär lite åksjuk ut. Hur kan man tycka så illa om att promenera undrar jag?


Kommentarer
Postat av: Molly

vilken fin hund. är det din? :)

ha det fint :)

2010-05-09 @ 21:15:34
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com
Postat av: Marie - Utmaningen!

men sötaste bildeeen!!=D

2010-05-10 @ 09:00:48
URL: http://rockspots.blogg.se/
Postat av: Molly

sv: okej, är han en jack russel? :)



jättefin som sagt :) du får ha en bra dag och vecka :) kram

2010-05-11 @ 10:18:09
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0