...

Och även i morse låg jag vaken tidigt. På bokhyllan satt Gimli och stirrade ut genom fönstret, stilla som en liten staty och så koncentrerad som bara en katt kan se ut att vara. Och när jag tillslut gick upp var klockan inte mycket heller, men jag kände mig pigg, ordentlig nattsömn förutan. Och glad. För idag är den hemska rastlösheten borta. Den har tärt och tärt och nu när den är borta känner jag mig alldeles lättad.



Vi åt lyxfrukost, macka med salami och brieost som jag inhandlade efter morgonpromenaden. Och sen låg vi på sängen och såg inga uttrar på Mitt i naturen, men det var bra ändå. En tur till Färgargården resulterade i kalkonkotletter och en marinerad kofetaost som var för god för att ord ska kunna göra den rättvisa. Lätt macklunch intogs på balkongen i solen som värmde precis lagom mycket och jag har druckit tre koppar kaffe men vill ändå ha mer! Kanske senare. Nu ska jag städa och om hon vill, bjuda Majje på fika på balkongen.


Kommentarer
Postat av: Majje

Åh jag ville men höll på med målning å moussaka-tillagning för fullt. Dessutom trodde jag den 29:e var imorgon, fast du skrivit IDAG på kortet såg jag sen. HIT ME! :( mår dåligt



Vem behöver en Buddha på bokhyllan när man har en Gimli, jag bara undrar!? :D

2010-05-29 @ 21:21:45
Postat av: Marie - Utmaningen!

ser ju panggott ut, mumms!!

mysigt bordet såg ut, med massa gottigheter!

2010-05-31 @ 19:29:01
URL: http://rockspots.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0