Fågeläggfynd och sånt.

Igår när jag skulle jobba var det förstås strålande väder hela dagen i princip. Det är inte så roligt att sitta instängd i ett skittråkigt kontorslandskap då, speciellt inte när man vet att när man väl är ledig, då kommer vädret vara kasst. Det är i alla fall vad SMHI påstår.

  Jag är lite besatt av SMHI. Jag är inne på deras sida säkert en 15-20 gånger per dag. det är tur att folk inte tenderar att få sparken av SMHIsurfande, som med facebooksurfande.

 

Igår hittade jag ett halvt fågeläggskal. Det är ju fascinerande hur nått så pyttepyttelitet kunnat innehålla en levande varelse. Eller en halv levande varelse i det här fallet då. Men inte ens ihop med andra halvan skulle det bli mycket utrymme för den där fågelungen. Jag han inte få någon jättebra bild på det, för Kenzo kom och åt upp det. jag säger ju att hon äter konstiga saker!



Nu idag har jag varit och tränat och det gick hyfsat. En otålig ung man stod och väntade på att jag skulle bli klar i bänkpressen. Det var tur för mig eftersom jag var en hårsmån ifrån att fastna på sista repetitionen. Han gav mig en hjälpande hand. ”Tack så mycket!” sa jag och sken som en sol, inte så mycket av välvilja som av svett, men vist var jag tacksam för hjälpen.
  Jag läser en hel del träningsbloggar och har rätt svårt att relatera till dom. Jag längtar aldrig mig halvt fördärvad efter träning. Inte är det vad jag ser allra, allra mest fram emot på dagen heller. Och folk som skriver att ”Nu har jag sådan träningsabstinens för jag har inte varit på gymmet på två hela daaaaar” ja dom förstår jag mig bara inte på! Men vist är det roligt. Och nyttigt, och hemskt skönt, framför allt efteråt. Det kan jag hålla med om. Men folk som är sådär besatta, ja i ärlighetens namn tycker jag bara det känns som dom försöker vara märkvärdiga.;0)


Kommentarer
Postat av: Marie - Utmaningen!

fågelägg är söta, ägg som ägg, men bara tanken på att en vild liten bebisfågel faktiskt bott där inne får en att le;)



visst kan man längta till gymmet, jag kryper på väggarna utan träningen men som du säger, det finns gränser;)

2010-05-12 @ 14:15:54
URL: http://rockspots.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0