Gårdagens promenad och dagens.

Igår var vi ju på långpromenad. Det blev vi, Malin och Story och Emelie och Zackis. Figaro var som beräknat hysterisk en stund men sen coolade han ner sig rätt bra. Sista halvtimmen knallade han lös och brydde sig faktiskt inte om Zackis alls. Så det tar sig kan man väl säga.

  På väg hem stötte vi ihop med en katt som Figgz förstås ville hälsa på. Det blev inget med det. Den såg dels förvånad och dels förbannad ut. Mycket klart var det i alla fall att den inte gillade Figaro. Rätt fördomsfull attityd där tycker jag.


Idag däremot är Figaro seeeeg. Sven var ute med hundarna och efter det tänkte jag med gå en sväng för även om det är varmt som i helvetet så är det ju ändå nästan soligt. Men det funkade inte. Figaro körde sin balansera-på-trotoarkanterna-och-se-bedrövlig-ut-grej och så fort jag stannade kom han och ville bli buren. Och han ska föreställa att vara en Jack russell? På en kvart kom vi bara runt kvarteret! Det är värmen. Han gillart inte alls! Kanske borde göra som damen med den tokiga hunden som skriker, köpa en barnvagn och köra runt honom i. Hur som helst. Nu blir det kvällstur. Och jag kan gå i mina sandaler. Tjoho!


Kommentarer
Postat av: Matilda

haha, härlig kattbild! ser tecknad ut (ursäkta yrkesskadan), typisk arg/rädd kattrygg!

2010-05-18 @ 22:17:52
URL: http://www.matildasalmen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0