Gullvivor och ficktjuvar.

Jag fick gå lite tidigare från jobbet och det var tur för vi hade besök av en kille från min arbetsgivares arbetsgivare och han hade så satans dålig andedräkt att när han stod och pratade bakom ryggen på mig så stank det så mycket att jag fick andnöd! Dessutom pratade han JÄTTEHÖGT!

  Harriet och jag åkte och hälsade på farsan nästan direkt efter jobbet. Vi fick gott kaffe och jämförde vår avsky för Markus Birro. Den verkar ligga i släkten. Jag drack fyra koppar och tror att jag avskydde Birro mest. Innan vi åkte fick jag uppsöka toaletten och pinkade som en hel elefant.

  Figaro och jag har hunnit gå en lite längre promenad också. I parken var det massor av folk för det var Grabbhalva. Det var fullt ös ut ur parken och inte så fullt ös på väg in i den igen i slutet på loppet.

  Vi gick för att fotografera gullvivorna. Jag blev så absorberad av blommorna och min kamera som vägrar ta bra bilder med macroinställningen att jag inte märkte att Figaro länsade min väska på godis. Det var först när han rapade så mitt nackhår fladdrade som jag upptäckte vad han gjort. Hundkräk! Han är värre än ficktjuvarna på stockholms central! Bilderna blev kassa dessutom.

 

Nu har jag ätit en sallad med brieost och pepparsalami. Det kändes somrigt och fräscht och jag ville egentligen äta den på min färdiginredda balkong, men det är ju för kallt! Varför kommer aldrig värmen?? I morse när jag gick upp var det bara tre grader ute. Är det normalt? I maj?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0