Helkväll och sånt.

Oj oj det blev världens helkväll igår! Kanonkul! Det var finfin uppslutning i parken och tillslut var vi nästan ett helt fotbollslag. Vi kanske rent av var fler, jag vet egentligen inte hur många det är i ett fotbollslag. Skit samma. Vi var massor med folk i alla fall. Och hundar. Lilla Shiva var med och Morris fick oxå vara med ett tag. Figoar skötte sig eeeeeeexemplariskt!



Efter lite grillande vandrade vi längre upp i parken för där skulle folk spela brännboll. Det gjorde dom inte, ryktet säger att dom hade spelat preciiiiiis innan vi kom. Väldigt lägligt lixom! Jag som ville ta massa lyror!

  Vid niotiotiden började det kylna på och folk droppade av. Tillslut gjorde vi det med och gick hem för att ta ett glas vin på balkongen. Vi vandrade sedan iväg till Trädgården. Jag har aldrig varit där för men det verkar alla andra i hela stan ha varit, och var igår. Smockat med folk! Som tur var hade Jennys polare redan haffat ett bord så vi fick sittplatser.



Lite av en händelse råkade vi glida in på politik. Det började med att Sven sa ”Jag kan slå vad om att den där killen kommer rösta på Kristdemokraterna.” och så pekade han på en herre som alltså såg ut som en kristdemokrat. Ingen av oss tog sig för att bekräfta Svens påstående, istället gick vi laget runt och jämförde vilka vi själva skulle rösta på. Det kom fram lite otrevlig information som jag har valt att för all framtid förtränga. Men innan jag gör det kan jag ju tala om att det handlade om att somliga skulle rösta på Sverigedemokraterna, somliga i det här fallet var INTE jag eller Sven. Nu får det vara glömt och ska aldrig nämnas igen!

  Sen fick jag ett samtal från Annsofie. Jag blev ombedd att rekognosera läget på Vinkällaren typ runt hörnet. Jag gjordet och vidareförde informationen, inget inträde men 20 spänn i garderobsavgift. Taget tyckte Annsofie, så vi gick dit!

  Där satt våra grannar Alfarna som jag aldrig snackat med men morsat på då och då på gården. Dom var trevliga som satan faktiskt och undrade om det var vi som jämt borrade i väggarna. Det var det inte. Jag passade på att fråga om dom brukade bli störda av Figaro. Det blev dom inte. Han är tydligen tyst som en mus, eller så är dom nästan aldrig hemma.

  Sen blev det vild dans i värmen och jag avslutade kvällen med fem raka glas vatten. Man ska ju dricka varannan vatten och sammanlagt blev det ju så eftersom jag druckit fem cider tidigare. Tyvärr verkar det inte vara så effektivt för jag blev bara pissnödig.


På väg hem såg vi snygga skuggor på marken. ”Dom här vill jag ha som tavlor på väggen!” sa Annsofie så jag fiskade upp kameran. då kom polisen glidandes och röt ”Giiivakt flickor!". Fast nu ljuger jag, dom frågade faktiskt i vanlig samtalston vad vi gjorde. Annsofie förklarade och då blev dom genast uttråkade och rullade iväg för att jaga riktiga bovar.



  Nu har jag städat av lägenheten. Dammsugandet får sparas tills Sven har klivit upp. Till dess tror jag att jag och The Figgz ska gå ut och strosa.

  Just ja. Apropå Figaro så lyckades jag ta en sån skitrolig bild av honom när han fångade godis från sin nos. Den kommer här!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0