Madame Snusk.

Vi fick lite sällskap av en Greyhound på morgonpromenaden, en stund. Hon var glad och lågbent och alldeles för snabb. Och vi såg en liten, liten kinesisk nakenhund som hade våldsamt roligt med en pinne. Figaro har aldrig så våldsamt roligt med pinnar, bara med bollar i källaren. Kenzo verkar aldrig riktigt ha våldsamt roligt. Fast hon gjorde ett försök med en pinne hon också och jag tänkte ta kort på henne men Figaro förstörde allt och tog pinnen ifrån henne, fast han egentligen inte ens ville ha den. Han är en jävla sabotör!

  Vi har döpt om Kenzo till Madame Snusk. Hon rullar sig i så mycket äckligt, slickar sig så mycket i rumpan och äter såna konstiga saker! En riktig snuskfia är hon! ”Man blir som man umgås.” anser Kenzo. Men söt är hon. Som en sockerbit.



Jag har huvudvärk. Idag får nog bli en sån där transportsträckedag när just ingenting blir gjort. Jag borde dammsuga, men det låter ju så mycket och saker som låter undviks helst när man har huvudvärk. Jag borde väl ta en huvudvärkstablett kanske. Och gå ut i solen igen. Men först ska jag nog vila, bara lite en stund.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0