Skräpfunderingar och balkongplaner.

Varför slänger folk massa skit på marken? Jag blir så jävla arg på det! Tänk så fint det skulle vara här omkring om det inte låg massa cigarettpaket, McDonaldsmuggar, fimpar, tidningar, flaskor, burkar osv osv överallt! Nästa gång jag ser någon slänga nått på backen ska jag vråla åt dom! Det ända man får slänga ute är äppelskrutt, plommon- och olivkärnor och bröd. Så är det.

  Figaro och jag har botaniserat på andra sidan strömmen. Det ligger en blomsteraffär där, helt gömd bland boningshusen. Dom firade hundra år i år så det måste gå hyfsat bra för dom ändå. Jag hade tänkt köpa lite blommor till balkongen men hittade inget som riktigt föll mig på läppen. Så vi gick ut på Himpa och satt i solen och gonade oss en stund istället.

  Sen har Sven och jag varit på Texas longhorn och käkat lunch. Dom glömde mina jalapeñosar. På ett typiskt svenskt sätt satt jag och surade över det istället för att gå och säga till. Jag är en feg fan!


Igår kom mitt lapptäcke. Nu pryder det sängen och vi har allihopa provlegat på det. Det får godkänt. Hade det varit lite större hade det inte skadat. Gimli tyckte det funkade bra både för sömn och tvättning.

  Nu är det tänkt att vi snart ska gå upp till Ö&B för att köpa, bland annat, dammsugarpåsar. Såna vill man inte få slut på! Har dom kattgräs (som man sår) och balkongparasoll ska jag köpa sånt också! I år ska man kunna vara på balkongen har jag bestämt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0