Hundpromenad och sånt.

Som förutspått av SMHI (och mig själv) är vädret riktigt kasst idag! Regn, regn, regn och så lite mera regn. Vi traskade ändå upp till Albrektsvägen för att möta upp Malin för promenad.

  Figaro var världsvan och cool när vi mötte Story, men när lille Pepzi och valpen Max dök upp tappade han ju masken helt. Han skrek som besatt och skällde så gällt att jag tycke mig höra en hörapparat på en förbipasserande tant gå sönder. Men faktiskt, efter bara en tio minuter sådär var han riktigt lugn. Fast sen dök golden retrivern Zackis (eller kanske Zacke?) upp och då var det dags för ett nytt sammanbrott. Folk som bara hörd och inte såg måste ha trott att det pågick någon sorts grym misshandel där ute på fältet.

  Det blev en hyfsat lång promenad runt i skogen och Figaro blev tillslut helt lugn och avkopplad. Aaahh, så fånigt stolt man kan bli över en sådan för andra, kanske inte så märkvärdig bedrift. Jag fullkomligen proppade honom full med korv som belöning för hans fina beteende.
  Det var lite svårt att ta bilder. Men här kommer i alla fall en liten presentation av hundarna som var med:


Tack vare regnet blev Figaro totalt nerskitad så när vi kom hem lekte vi skönhetssalong. Det blev varmt bad med schamponering. Figaro ville bli fönad efteråt men jag har ju ingen fön så det fick bli handdukstorkning. Dålig service tyckte Figaro och lufttorkade sig själv genom att rusa fram och tillbaks genom lägenheten som en liten virvelvind. Efter det blev det kloklippning, kamning och tandborstning. Med tanke på att Figgz är sex år snart är han fantastiskt fin i munnen! Bäst att underhålla ordentligt så det håller i sig.




Kommentarer
Postat av: Marie - Utmaningen!

sackis ser ut som min WIggo, mys!:)

2010-05-13 @ 15:45:26
URL: http://rockspots.blogg.se/
Postat av: Molly

sv: oj, det trodde jag inte att han var, lågställd alltså. han ser ut att vara ett riktigt charmtroll :p hur gammal är han?



små hundar blir ju äldre så din kommer nog vara med dig länge :) min blev 13 och han hade nog blivit äldre om vi inte hade låtit honom somna in.



du får ha en fortsatt bra kväll och vecka. kram

2010-05-13 @ 18:27:34
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com
Postat av: Majje

Han kan allt se söt ut ibland. :P

2010-05-14 @ 12:40:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0