Fikafredag.

I fredags var en fikadag. Först kaffe på Broadway café, som numera är mitt favoritkafé. På väggarna hängde tavlor målade av en Herr Adrian Pettersson (eller kanske Petersson). Jag är väldigt kritisk när det gäller konst. Ju verklighetstrognare desto bättre. Modern konst är absolut ingenting för mig! Jag blir bara förbannad av det. Men dom här tavlorna var riktigt fina! Även om dom var surrealistiska (jag vet egentligen inte exat vad det innebär men jag tycker det känns rätt). Jag blev jätteförtjust i en som hette Ingen bor i skogen…?

  Tyvärr hade jag ätit lunch precis innan så räkmackorna som såg väldigt, väldigt goda ut fick vara. Det var förstås bara för att jag hade sällskap som viste att jag nyss ätit lunch. Hade jag gått ensam hade jag lätt tagit en macka också! Men kaffet smakade precis lika gott som förra gången!

 


 

Senare tog jag en sväng på stan och köpte fler arga fågelngrejer. Ett block, skoletiketter och ett pennskrin. Först skulle jag bara köpa blocket och etiketterna men dom visade sig vara på halva priset. Då ville jag köpa allt som fanns! Men jag lyckades behärska mig. Jag ÄLSKAR arga fågeln! Jag önskar det var jag som kommit på honom! Vad jag ska göra med alla grejerna däremot vet jag inte. Jag behöver en hobby. En hobby och en finare handstil.


I alla fall, tog en kaffe på O’learys. Rynkade föraktfullt på näsan åt alla som satt och pimplade bärs klockan fem på dagen. Sen kom jag på att det ju var fredag. I min värld var det söndag. När jag kom på det, att det var fredag, rynkade jag ännu mer på näsan för dom tyckte jag illa om alla som inte skulle jobba hela helgen, som jag.

  Men kaffet var gott hur som helst. Chokladbiten också. och när det var slut gick jag till djuraffären och köpte hundmat och tuggpinnar, några nyttiga och en god, i alla fall enligt expediten. Den goda var av vom. När jag var liten fick Humpe vom. Det luktade så jävla äckligt att man nästan kräktes bara av att tänka på det. Jag hoppas den här pinnen inte luktar lika vidrigt när Spigge får den. Han ska få den nu. Han skulle fått den i fredags men jag glömde bort. Sen skulle han fått den igår men det glömde jag också bort. Nu ska jag ge honom den på en gång, innan jag glömmer det idag också.


Om resten av helgen finns inget att säga. Inget annat än ett lååångt, lååångt klagotjut. OoooOoooUuuuUuuuuUuuaaaahHHHaaa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0