30:årskalas.

Igår var jag på 30:årskalas. Jag tror faktiskt det var mitt första 30:årskalas ever och det var en trevlig upplevelse. Även om jag inte fick några presenter själv. Maten var strålande. Smörgåstårta. Väldigt klassiskt och skitgod var den. Jag åt två bitar, eller nej tre. Jag tog en bit till senare på kvällen också. Nu önskar jag att jag smugglat med en doggybag hem.

  Det var inget vilt party direkt. Förutom maten så sjöng vi förstås för födelsedagsbarnet, han öppnade sina presenter. Alla rotade runt och tog för sig av spriten/ölen/vinet som det frikostigt bjöds på. Jag tog också för mig förstås, men mer av allt ätbart en drickbart. Hur kan allting vara så himla gott så fort det är någon annan än man själv som köpt/lagat det??

  Fyra flickor trängde in sig på den lilla toaletten och tog konstiga bilder av varandra. Somliga blev fulla och gick hem utan sin kamera och nån annan föreslog att det skulle tas snoppbilder med kameran för att förvirra Somliga, som alltså hade gått hem. Förslaget hyllades men rann sen ut i sanden.

  Det röktes smaksatta cigarrer och diskuterades pinsamma one nightstands och pinsamma inteonenightstand. Björns historia var bäst. Han hade vaknat och känt att någon låg på hans arm. Han hade med svår ångest och hårt hopknipna ögon försökt komma på vem han fått med sig hem kvällen innan. När han tillslut vågade sig på att försiktigt kisa åt sidan upptäckte han att det var han själv som låg på sin arm. Hohohihihi!





Idag har jag varit på morgonpromenad till Vrinneviskogen. Där kryllade det av människor så vi gick hem rätt kvickt. Men det blev en rätt bra promenad allt som allt. Utöver det finns det inte så mycket annat att säga om dagen, förutom att det var ett mycket underhållande program på tv4 om pinsamma djur och deras ägare. Där var det ett inslag om taxen Darcy, åtta månader gammal med en hemsk hemlighet …. han åt sitt eget och andras bajs! Och den sturska papegojan vars namn jag inte kommer ihåg, som var djupt störd och ville idka sexuellt umgänge med sin ägarinna och Jack russelln Milo som inte gillade att husses flickvän flyttat in och därför tuggade sönder alla hennes saker. Det var ett roligt program. Synd att jag jobbar nästa söndag. Annars skulle jag kolla då med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0