Ett gott dagsverke.

Det bästa som finns är att slå sig ner med en kopp kaffe och pusta ut efter att ha städat hela lägenheten. Har man dessutom tvättat, hunnit med en fika på stan och tre promenader med hunden så känns det ännu bättre! Det är synd om alla som inte har en hund att promenera med. Det borde vara obligatoriskt med minst en hund per hushåll för det är bra för både kropp och själ! Man får motion och sällskap. Och det är inget jag säger bara för att jag själv har en och därmed aldrig har samma frihet som en hundlös människa som i princip kan göra vad som helst när som helst. Det är inget jag tycker bör införas för att alla andra precis som jag ska behöva vakna om morgonen och veta att man måste gå ut och promenera, trots att hällregnet trummar mot fönsterrutan, eller det är så kallt att snoret fryser i näsan på en. Eller jo det är det vist det.

  Hur som helst. Det är härligt att slå sig ner med en kopp kaffe när man känner att man gjort ett gott dagsverke. Som jag idag. Extra trevligt är det förstås att klockan inte ens är halv sex så det finns gott om tid över att göra mer saker på. Det gäller bara att komma på vad. Att bara ta det lugnt är ju så jävla tråkigt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0