Förtidsröstning och hallplaner.

Idag passade Sven och jag på att gå och förtidsrösta. Jag är nöjd, förra gången var ingen hit. Milslånga köer, ett väntande tåg och en inte så tålmodig hund väntandes utanför stadsbiblioteket. Inget sånt i år. Hunden har blivit tålmodig, ingen kö och ingen tid att passa. Jag körde på Vänstern och Kommuniska partiet. Jag är inte en av dom där som inte vill säga vad dom röstade på. Varför vill man inte det för? Det är ju jättekonstigt. Typ som att man tycker det är pinsamt att erkänna. I och för sig. Röstade jag på SD skulle jag också tycka det var pinsamt och aldrig i livet berätta för någon.

 

Igår var en rätt oproduktiv dag. Avslutade den med att äta alldeles för mycket kladdkaka och se på Grown ups. Helt okej film faktiskt. Helt okej kladdkaka också. Men inte så okej att en halv form helt själv var värt det … Andra halvan fick jag som tur var hjälp med.

  Idag har det blivit lite mer gjort. Röstningen, som redan nämnts. En mp3spelare har handlats in på Teknikmagasinet så nu slipper jag gå alla mina promenader i dyster tystnad. Kan återuppta mitt joggande också. Det blir så mycket lättare när man slipper höra sitt eget flåsande. Besökt apoteket och köpt panodil, fotfil, skavsårsplåster (vilken underbar uppfinning) och en reflex som ser ut som en katt.

  Målat på spegeln har jag också hunnit med. Det är bara en strykning kvar sen är skiten färdig. Snart kan jag hänga upp den i hallen. Bara ett par småsaker som ska fixas där först. Som att hyllor i ska monteras ner och förpassas till vinden. Två nya hyllor målas och monteras upp. Naturligtvis efter att hålen från de förra har spacklats, slipats och målats över. Skaffa ett nytt skoställ, måla det i antikvitt också, åka till IKEA och köpa skrivbordet jag har spanat in, måla en del av väggen i en mörkare nyans. Sen kan jag hänga upp spegelnt. Hängning beräknad någon gång våren 2012.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0