Konstiga drömmar och sånt.

Jag drömde så HIMLA konstigt i natt! Jag skulle gå på min kusins bröllop. Det var ett vansinnigt lyxigt bröllop. Hennes pappa hade tagit ett lån på 1.5 miljoner bara för att ha råd med det.=S Galet. Jag skulle ha klänningen jag köpte till bröllopet i somras. Men när jag väl var där på plats så såg jag att klänningen satt FRUKTANSVÄRT dåligt. Och jag hade ingen bh på mig och mina tuttar ville inte sitta där dom borde, utan allt bara gled ner och ner och var knöligt och hemskt. Usch!

  Sen var jag plötsligt hemma, utanför min dörr, som var öppen. Och där inne såg det ut som ett bombnedslag! Allting låg huller om buller! På ytterdörren satt en lapp ”En av dina katter var ute på balkongen. Vänliga hälsningar Grannen.”. Jag blev rädd, tänk om det var Gimpa?! Då hade han säkert stuckit nu. Men det var inte han. Han var inne.

  Jag började städa upp i röran när det plötsligt kröp fram ett barn under sängen. What the fuck?! Tänkte jag, lyfte upp ungen och gick ut med henne på balkongen (som tydligen skulle bygga om och var jättestor). Därutanför stod en lättad dagisfröken och ville ha tillbaks ungen. Så jag hivade ner den till henne och fick veta att dom hade letat jättelänge efter den, ungen alltså.

  Sen gick jag in igen och kollade min mail. Jag hade fått massa mail. Massa arga hatmail, för tydligen hade ett annat dagisbarn dött på min balkong och det var tydligen mitt fel eftersom jag inte låst min balkongdörr. Ja det var konstigt som sagt.

Jag har promenerat med Annsofie oxå. ”Jag ska hem och göra fredagssnyggt.” sa hon ”Och ta ett glas vin.”. Vi kom överens om att städning blev nästan glamouröst om man drack vin under tiden. Jag vill också vara glammig med ett glas vin och en dammsugarslang! Men jag har inget vin och nu när fredagsfikan jag skulle gått på blivit inställd har jag ingen anledning att gå ner på stan och införskaffa mig lite heller. 

Jag känner mig så ful just nu! Finnig och plufsig och håret ser bara fööööörjäääääävligt ut! Jag skulle behöva gå och klippa mig men jag är vågar inte riktigt. Jag är rädd för speglarna dom har på frisersalonger … dom är ondskefulla, dom är antagligen små portar direkt till helvetet. Jag är inte ensam om att tycka så. Majje gör det också. Det är nått med speglarna hos frisörer som gör att man blir sju gånger så ful som man egentligen är.
  Det kan förstås bero på det frisörerna utsätter en för. Först drar dom på en det där jävla förklädet som sitter så hårt att dubbelhakan inte kan glida ner i ens krage utan blir liggandes runt halsen på en. Sen riktar dom en lampa mot ens nylle som obarmhärtigt får varje pormask och ojämnhet att framträda med plågsam skärpa. Efter det börjar dom spraya ens hår med vatten så det ligger ännu mer klistrat mot huvudet än det normalt sett gör. Jag blir nästan gråtfärdig när jag tänker på det.=S

Jag är inte på så strålande bra humör idag. Jag ska sätta på lite Morrisey och sjunga skälvande och falskt för mig själv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0