Val och sånt.

Jag sitter och valvakar och lyssnar faktiskt på debatterna. Märkligt. Förra gången var jag inte så jätteintrtesserad. Röstade ja, hoppades på rött ja, men var vidare intresserad, nej. Jag känner mig lite dyster. Miljöfrågor kommer på tionde plats bland de viktigaste frågorna. What is up with that? Och SD. Vad fan. Så sitter dom där och säger att ”Det är proteströster, människor vill visa sitt missnöje och kanske känner sig utanför. Det behöver inte betyda att dom är främlingsfientliga.”. Varför inte rösta blankt då? Eller på nått annat minoritetsparti? Vad som helst utom SD. Röstar man på det är man fan inte klok! Jag blir lite illamående av att lyssna när dom intervjurar SD. Får lite sura uppstötningar typ.
  Så jag känner mig lite dyster. Jag vill inte ha en blå regering och jag vill inte ha SD i regeringen. Stadskupp någon?

Figaro bryr sig inte alls om hur valet går. Han har egna problem. Nuvarande favoritbollen har försvunnit in under soffan och ingen (jag) vill hjälpa honom ta fram den. DET problemet är det minsann ingen politiker som bryder sig om säger han.



Nåja. Över till annat. På jobbet i fredags försökte dom motivera oss lite med en tävling. Jag kände mig inte alls motiverad men hade av någon anledning jätteflyt. Jag vann sex coca colaburkar och två pezisar. Pezisarna åt jag upp idag när jag satt på jobbet och väntade på att få gå hem och vara ledig. Colan ska jag sälja till högstbjudande på tradera …



Egentligen har det hänt så löjligt lite den här veckan (som jag känner för att skriva om här i alla fall) att jag lixom inte har så mycket att komma med.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0