Fika och julksinkor och sånt.

Jag älskar att fika hos Annsofie och Gustav. Man får koppar med fat, mjölk i en liten kanna bredvid och kaffet får man hälla ur en kaffepanna. Hembakade lussebullar och pepparkakor. Det smakar bra mycket bättre än köpta!
  Morris var med Gustav på jobbet. Han lär nog inte bli helt nöjd när han kommer hem och upptäcker att jag varit där. Som jag tidigare nämnt har han lite svårt att bestämma sig för vad han tycker om mig. Lite hatkärl… nä föresten, det var nog att ta i. Mer lite hatgillarsådärhalvdant. Själv gillar jag ju Morris asmycket och försöker ställa mig in så fort jag får chansen. Men idag fick jag bara klappa deras julgrisar.


Efter att ha länsat kakfatet, snackat skit om Mikael Wiehe, folk i bandt-shirts och konstaterat att alla med jeansvästar har namn som slutar på y gick jag hem och fikade lite till med Sven över bland annat ett avsnitt Braquo. Bästa serien just nu!

 

Jag köpte en julskinka förut. Men sen hittade jag inte min köttermometer. Det är fan skandal! Nu blir det ingen vörtmacka med skicka i kväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0