Om korkade grannar och sånt.

På väg hem från stan stötte jag ihop med grannkärringen som tänder cigaretter i trapphuset. Och eftersom hon höll en cigg i handen och vi var bara 20 meter från porten tyckte jag det var en lämpligt tidpunkt att adressera problemet. Så jag frågade om hon tänder dom i trapphuset och hon sa ”Jaa-aa. Men bara när det blåser.” Det måste alltså blåsa varenda jävla dag i hennes värld. Så jag sa, väldigt artigt och trevligt att hon gärna fick sluta med det eftersom det luktade rök i min lägenhet och hon sa att hon skulle sluta och tillade ”Men idag har jag inte gjort det.” och det tyckte jag ju var bra och det sa jag. Sen när jag gick in i porten stank det ju rök likt förbannat! Puckade kärring!

 

Igår, efter att ha tagit ännu en tupplur (tror jag sovit typ 14 timmar per dygn sista dagarna), tog jag mig samman och gick till thaiboxningen. Det var kul! Och svettigt, och jobbigt. Men det är ju hela poängen. Men det var kanske inte jättesmart, såhär med facit i hand, för nu har jag ont i sidan igen. Så våld funkar alltså inte. Nästa sak att testa: silvertejp. Allt går att laga med silvertejp! Så det blev ingen träning idag, men jag gick och kollade på jiu-jitsunl. Man kan lära sig en massa bara av att titta på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0