Om väder och barnvakteri.

Kort dokumentation (ja det ska vara särskrivet, kort som i avståndet, inte som i ett fotografi) över vädret de senaste tre åren. 

Först en bild från 2009, en från 2010 och till sist en från i år. Alla är tagna i december, typ mellan den 14-18:e.


Det står inte riktigt rätt till här alltså. Och i folkparken stötte jag ihop med en totalförvirrad Rododendron. Den idioten hade redan satt knoppar! Jag är inget superstort fan av snö, speciellt inte nu när jag inte har någon att leka med den i. Men det här är väl i alla fall lite to much.

 

Nåja. Jag ska snart vara barnvakt åt Oliver. Det känns helt okej. Jag är inte nervös! Att han ska gråta och skrika hela tiden. Men varför skulle han göra det nu när han aldrig gjort det annars för?

  Men just in case, ni som vet, vad gör man med en unge som skriker och gråter? Jag vet ju vad jag gör när jag skriker och gråter: äter förstås! Det blir man ju alltid lugn och fin av. Men det kanske är dumt att leda in Oliver på tröstätandes destruktiva men ack så goda bana redan?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0