På besök i den kungliga hufvudstaden.

Jag hälsar på morsan i Stockholm. Och jag har köpt ett par pyjamasbyxor som jag föstås hade med mig. Jag kommer antagligen aldrig ha på mig något annat för dom är assköna! Hade tänkt ha på mig dom på uppresan, men var lite orlig att dom skulle bl skitiga för do är ljusa. När vi skulle klä oss i morse kom morsan ut från muggen med en bh i handen. ”Vad har du för storlek?” frågade hon och slängde bh:n bredvid mig. Jag svarade vad jag har för bhstorlek och morsan tyckte det lät jättekonstigt, typ som en herrbyxestorlek och jag bara ”Va? Vad har du för storlek då?” och morsan sa ”Medium eller small.” ”Vad fan är det för konstig storlek” skrek jag och höll upp bh:n, ”Ska jag pova den här eller?” ”Va, varför skulle du det? Det är ju min bh.” sa morsan förvirrat. Hon pratade tydligen om mina asläckra pyjamasbyxor. Hur skulle jag fatta det när hon stod och viftade med en bh? Nu har hon köpt ett par precis lika dana som jag har.

 

Sen handlade vi massa mat för sjukt mycket pengar, vilket inte gjorde mig nått för jag ska inte betala för den, bara ät av den. Rätt så perfekt alltså. Men jag höll på att få psykbryt på självbetjäningen på Coop, där man ska dra sina varor själv. Den jävla apparaten var ju dum i huvudet! Det enda som är värre än puckade människor är puckade apparater! Så jag blev förvisad till en bänk. Där fick ja hänga med tre rollatorburna pensionärer. Dom verkade oxå rätt griniga.

 

Nu ska vi snart in till stan och käka sushi och gå på bio. Jag känner redan nu hur jävla ont i knäna jag kommer få av att sitta ner så länge. Risken finns att jag somnar för jag är trött. Det beror på två saker. Jag sov rätt dåligt eftersom jag kände mig nervös. Sist jag var här kom ”Den stora skammen” och pinkade på mig. Jävligt otrevlig upplevelse. Och för att jag får lite svårt att sova utan Gimpalimpa och min mjukiskrokodil. Som tur var kom Katten och höll mig sällskap större delen av natten, så lite sömn fick jag.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0