Spring Fanny spring!

Nån som läst Spring Fanny spring? Det är seriöst den hemskaste boken EVER och jag vet inte vad fan som händer i mitt huvud när jag ska berätta om den. Det blir nån sorts kortslutning och jag beter mig absolut stört. För det är så sorgligt att jag bara vill grina men jag skrattar istället. Såhär går det.

  Det handlar om en pojke och en newfoundlandshund som ställer upp i en slädhundstävling. Pojken har en sjuk morfar eller nått och behöver pengar till sjukvård. Och så finns det nån indian typ, som vunnit den där tävlingen tusen år i rad (ungefär här börjar jag fnissa). Så pojken och Fanny kör som galna för dom bara MÅSTE VINNA för annars kommer morfarn dö (nu frustar jag högt av skratt)! Och dom leder förstås loppet och man tror naturligtvis att dom kommer fixa det! Men, stackars Fanny pallar inte trycket, hon får väl en hjärtinfarkt eller nått och segnar ner och dör på upploppet! Neeej (nu har min röst gått upp i falsett och jag typ skrikskrattar). Men då kommer indianen och hans spann. Och istället för att köra förbi pojken och den döda Fanny, mot segern, stannar han, lyfter upp Fanny och bär henne över mållinjen (och här skrattar jag så tårarna sprutar).

 

Fan. Bli normal nån gång!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0