Andas!

När folk säger ”andra andningen” verkar dom syfta på att man ska ha tagit sig igenom en jobbig fas av fysisk aktivitet och fått ny energi, typ. Jag tycker det är helfel! Såhär tycker jag det ligger till med andningens olika faser. Den fysiska aktiviteten kan vi säga är joggning.

 

Första andningen: Precis när man börjat springa, det går jättelätt och man inbillar sig att man ska springa Stockholmsmaran och kanske borde bli professionell löpare.

 

Andra andningen: Mjölksyran slår till som en hästspark i magen och med den kommer blodsmak i munnen och illamående. Man sätter luften i halsen och får kvävningskänslor eftersom man är så andfådd att man måste andas in innan man är färdig med en utandning. Man vill lägga sig i ett dike och självdö.*

 

Tredje andningen: Här börjar det kännas lättare igen vilket antagligen beror på att man fått syrebrist i hjärnan. Kanske man rent av blivit medvetslös. Jag vet faktiskt inte.**

 

* Andra andningen är en fas jag mycket sällan upplever för jag gillar inte att plåga mig själv och har därför svårt att ta mig ur min comfortzone. Och så är jag lat. Kanske mest lat.

** En gång kom jag hit, det var hösten 2008. Tror jag, jag minns inte riktigt, som sagt, jag var antagligen medvetslös. Det kan ha varit en dröm.

 

Och här en helt orelaterad bild av min frukost!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0