...

Av barn och fulla människor får man höra sanningen säger folk som är dumma i huvudet. När jag är full får jag för mig massa saker. Ofta om andra människor. Att jag gillar dom till exempel, men det gör jag inte alls! Och barn dom vill vara till lags och säger det dom tror man vill höra. Ljuger gör dom också. Som borstbindare! Här om dagen påstod en unge på gården att tjuvar klättrat in genom ett fönster hos dom. Men in i hans rum vågade dom inte gå för han hade en hund som Figaro. Jag inte bara hörde utan vet att det var en fet lögn för han har ingen hund och bor på andra eller tredje våningen och dit klättrar man helt enkelt inte.

  Fast ibland är dom förstås ärliga. Som när dom berättar om mammas tuttar som är så fina för att dom är så långa. Eller frågar om man är en pojke eller flicka för ens korta hår förvirrar dom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0