Man är inte äldre än man gör sig va?

Ååååååh så sliten jag känner mig idag! Jag vill bara ligga på rygg med handen på pannan i en dramatisk gest och stöna lite utmattat då och då. När jag kom hem från jobbet tänkte jag jogga men jag lixom gled/sjönk/föll ner i soffan och har fortfarande inte lyckats ta mig upp ur den. utsikterna för att jag ska göra det är mycket, mycket små…

  Jag har en vagt obehaglig känsla i kroppen, det lixom stramar lite från vänster höft och uppåt. Det är väl höftkulan som håller på att ge upp, dom gör ju det ibland på gamla människor. När jag tänker på saken vill jag bestämt minnas att jag drömde att jag var helt galet rynkig i ansiktet i natt. Om jag frågade Aftonbladet skulle dom kanske tala om för mig att min ”egentliga ålder” är 70, inte 30. Då hade jag kanske kunnat kräva fem års pension retroaktivt. Vilken dröm.

 

Jag önskar jag hade hemtjänst så nån annan än jag själv kunde fixa äggmackor åt mig. Jag älskar äggmackor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0