Nu börjar vi om!

Tiden går i ett rasande temp och inte alls på samma gång. Det är besynnerligt och ledsamt på nått vis. Men skit i det nu. Ingen blir glad av att älta.

 

Asså den här hösten är ju mystisk. Igår var det helt galet varmt! Och det var det i onsdags också. Jag blir lite förvirrad och det blir mina kryddor också. Den förvirringen brukar jag späda på genom att tända och släcka i taket flera gånger om dagen. Haha! Dom fattar noll! Är det dag? Är det natt? Nä det är visst dag igen, eller? Suckers! Fast sen en dag fick jag så dåligt samvete att jag gick och köpte en ny taklampa åt dom.

  Jag ska plantera om dom också. Jag tror inte alls dom trivs i sina små plastbyttor. Men att hitta fina eller i alla fall dugliga krukor är inte lätt! Jag vill ha med hål i så jag kan vattna underifrån, för det har jag hört är bra. Men det verkar ju bara vara lerkrukor som har det om dom är tråkiga! Det får nog bli dagens projekt det.

 

Förra helgen var jag på besök hos min kära mor. Det var både trevligt och traumatiskt. Den traumatiska biten var lördag morgon när jag och Katten låg och myste tillsammans och Maya (även känd som Den Stora Skammen) satte sig och kissade på oss. Jag tror aldrig jag kommer bli helt återställd faktiskt. Inte Katten heller. Hon ville flytta hem till mig, det visade hon klart och tydligt genom att försöka packa ner sig i min väska. Dom trevliga bitarna var maten och bion.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0