Grillpremiär.

Igår vad på det hela taget en strålande dag. Även om solen i stort sett försvunnit när det var dags att grilla. Kallt som satan var det faktiskt. Men totaly wort it. Jag grillade entrecote och det blev skitgott minsann! Inte alls för genomstekt eller nått!

  Tack vara vädret som alltså inte alls var särskilt vårmilt drog vi ganska strax hem till mig och där satt vi runt min soffbordkista i min i stort sett elektronikbefriade lägenhet och snackade skit till ungefär tio. Då gick vissa av oss hem och andra av oss till Harrys.

  Jag hade låtit mig mutas att gå dit. För ärligt talat tycker jag inte om Harrys. Kass musik! Fast bra med plastglas. I alla fall. När Annsofie lite senare anlände var det kö och medan hon köade kom vi fram till att vi inte ville vara kvar. Så jag dichade polarna jag kom med utan att säga hej då, för jag hittade dom inte (förlåt) och sen skuttade Annsofie och jag till Wasa.

  På Wasa var det inte trångt och bra musik. I några minuter var vi chockade över de hutlösa priserna för ett glas vin (79 spänn) tills vi insåg att det var MED garderobsavgift. Då var vi chockade över de låga priserna. Och sen var det ”Hörde jag skål?” hela kvällen.

  DJ:n spelade Kalle Baah, och seriöst, finns det nått bättre om man ska rocka loss på dansgolvet? I dont think so! Så vi blev kvar till stängning, trots att jag tidigare på kvällen sagt ”Det blir tidig hemgång”.

  På väg hem stötte vi ihop med nån snubbe som pissade på en grind in till Knäppingsborg. Så vi skällde på honom. Han var kanske dum i huvudet för sen ville han ha sälla hemåt. ”Schas! Gå din väg!” skrek vi men han fattade inte. Så Annsofie ljög och sa att vi skulle åt ett annat håll och sen vek vi av mot Drottninggatan. Och sen började jakten på mat.

  Första kebabhaket var det smockat med folk på. Vi rullade vidare. Jag satt på pakethållaren. Mycket bekvämare än jag mindes. Vi mejade nästan ner en kille från jiu-jitsun, som fått ragg på en gammal puma. Dom flyttade ju inte på sig fast dom blev ringklockade. Alla överlevde i alla fall och vi fick tag på ett öppet ställe med god pommesfrittes och 90bröd till 150gramshamburgare. Utmärkt slut på en utmärkt dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0