Vad gör man med en söndagmorgon?

Morgonpromenad med Annsofie. Vi pratar om det där lilla huset på landet som sitter som ett blåmärke på hjärtmuskeln och tävlar om att längta mest innan vi kommer fram till att det är bäst att inte tänka på det alls.
  På väg runt åbackarna ser vi en andhane helt orädd spärra vägen för ett par med barnvagn. Det går inte på nått sätt att missa vad han vill när han stirrar rakt upp i ansikten på först mamman och sen pappan. Och jag hade förstås inte kamera med. Idiot! Han blir belönad med nått som ser ut som smulor och som barnet i vagnen uppenbarligen ville behålla själv för det stämmer upp ett tjurigt vrål. Och Morris jagar ner två inte lika kaxiga änder i strömmen och ser som vanligt förvånad ut när han blir bannad. Sen pinkar han på en krokus i typisk Jack Russellanda.

Jag går ner på stan och fyndar. Fyra (inbundna) böcker för 119 spänn. Näst efter katter, hundvalpar och hästmular är böcker det bästa jag vet att röra vid. Det lixom pirrar i fingertopparna och handflatan blir alldeles varm av förväntan. Det är lite som förälskelse.
  Sen dricker jag kaffe på Waynes coffee, som jag alltid gör och pillar bort prislappana på böckerna och läser baksidestexterna igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0