Armyfit och lite inlärning.

Ni vet hur man ska göra en sak, men först bara fixa en annan grej och när det är gjort så har man glömt bort det första man skulle göra? Så gjorde jag igår och preciiiis när jag slog igen ytterdörren kom jag på att det jag skulle göra var att ställ upp låset så jag slapp ta med nyckeln varje gång vi skulle ut. Att inte ta med nyckeln hade jag kommit ihåg dess värre.

  Nu var det inte så illa som det skulle kunnat. Det var inte första turen på dagen, så klockan var inte halv sju.  Det var inte regnigt eller kallt heller och reservnyckeln var befann sig inte flera mil bort eller så.

  Nä klockan var halv nio, det var soligt och skönt och extranyckeln inte längre bort än Bråboplanen. Så vi lekte lite i parken en typ timme innan vi gick till Sven och drack kaffe (jag) och sov middag (Mozart).

  Igår provade jag på nått som heter Armyfit. Man hör ju på namnet att det ska vara jobbigt. Fast jag tänkte ändå att ääääh! Jag menar Annsofie har ju berättat om alla glass och gräddtårtor och bakelser Gustavs militärkollegor trycker i sig, och dom är ju militärer på riktigt!

  Fast det hette ju Amryfit, och inte 45årigsvenskmiliträfit. Idag har jag träningsvärk i låren, brösten, axlarna, ländryggen… Äh det här kommer ta evigheter, idag har jag inte träningsvärk i ansiktet och händerna.

 



Just ja! Igår kissade Mozart inte inne en ända gång! Hurra hurra hurra! Han kanske börjar fatta galoppen nu. Vore guld värt!

  Nu ska vi träna lite. Det går inte snabbt, han kan tyyyyyyp sitt än så längre. Först blev jag orolig att han var… lite trög… Med Figaro gick allt så himla snabbt! Man visade några gånger och sen började han haja läget. Sitt och ligg och rulla kunde han bara ett par dagar efter att jag fått hem honom. Men efter att ha tänkt efter lite och jämfört med hundar jag känner, så verkar allihop korkade om man jämför med Figaro. Så antagligen var det han som var ovanligt smart.;0)

  Det är alla fall inget fel på Mozarts inställning, den är positiv till precis allting. Så när han väl förstått hur man lär sig, tror jag han kommer kunna lära sig vad som helst! Nu på morgonen har han tex lärt sig att han kan hämta leksaker ur leksakslådan. Så nu är det leksaker överallt!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0