Vad är det för fel på gångtrafikanter?!

När jag är ute och cyklar stör jag ihjäl mig på folk som är ute och går och folk som är ute och kör bil. När jag är ute och går stör jag ihjäl mig på folk som är ute och cyklar och folk som är ute och kör bil. jag utgår ifrån att jag om jag haft körkort skulle stört ihjäl mig på folk som är ute och cyklar och folk som är ute och går om jag själv var ute och körde bil.

  Men just nu är det alltså folk som är ute och går. Om man nu absolut verkligen måste gå på cykelbanan, gärna i brädd, vilket man tydligen alltid måste göra, är det verkligen för mycket begärt att man håller ett öga bakåt då? Bara utifall att det skulle komma, ja jag vet inte, kanske en cyklist, som behöver passera? Och om man nu absolut inte kan tänka sig att hålla ett öga bakåt, kan man kanske hålla ett öra vinklat bakåt, så man hör om nån plingar på en? Men nej, inte heller det verkar man kunna som gångtrafikant.

  Jag vill inte dra alla över en kant här, men min uppfattning är att människor som är ute och går blir akut dumma i huvudet (kanske är det konstant) och dom förtjänar att bli överkörda. Tyvärr är skaderisken väldigt hög om man försöker köra över någon med cykel. Jag syftar på den överkörande parten (jag i det här fallet) inte den överkörda parten, den ska lixom tillfogas skada.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0